fbpx

Despre comunitate și a fi prezent acolo unde îți sunt și clienții: în Social Media

Săptămâna aceasta a avut loc penultimul modul „HoReCa Împreună”, în care am discutat cu antreprenorii și managerii HoReCa participanți despre cum atragi şi cum creşti comunitatea de clienţi, cum dezvolți o strategie de Social Media isteaţă şi eficientă, cât te costă, care e efortul şi care sunt avantajele.

Modulul „Atragerea și creșterea comunității de clienți în HoReCa” a avut loc pe 8, 9 și 10 septembrie, în 3 sesiuni live, on-line via Zoom, cu 3 grupe diferite. Facilitatorii sesiunilor au fost Oana Irina Coantă, Chef & Proprietar Bistro de l’Arte alături de Cristian China-Birta, CEO Kooperativa 2.0.

 

Cum îți atragi o comunitate și la ce anume ajută?

Oana Coantă, proprietar Bistro de l’Arte și pilon al Breslei Cârciumarilor Brașoveni, ne-a arătat cum atenția la micile detalii către clienții fideli, care îți aleg locația în repetate rânduri, contează, și pun temelia unei comunități puternice. Lucruri precum păstrarea și rezervarea unei mese pentru ei, ori crearea unui meniu diferit în timpul săptămânii pentru localnicii care vin de 20 de ani la Bistro de l’Arte au creat legături, conexiuni și au ajutat bistro-ul și în vremurile de criză.

Localnicii ne-au salvat în timpul carantinei” spune Oana, punând accentul pe comunitatea strânsă și închegată formată cu energie, transparență și multă pasiune.

social media

Cum să ai o campanie isteață în Social Media și de ce?

Doar în România sunt 11 milioane de conturi de Facebook și peste 4 milioane de conturi de Instagram, iar 53% dintre români accesează social media chiar imediat după ce se trezesc, așadar, cel mai probabil clienții tăi te caută și pe tine acolo deja. Aici intervine amprenta digitală 360, unde Cristi ne spune cât de important este să ai o prezență „decentă pe toate palierele” și mai ales o prezență „magistrală pe măcar două paliere” în social media.

Este esențial să îți hotărăști tonul cu care vorbește brandul afacerii tale pentru a vorbi în comunitate, în social media, coerent tot timpul (poți fi prietenos, glumeț sau cum te simți confortabil), dar nu uita, însă vorba clasică „time is money”: recomandarea lui Cristian China-Birta e să bugetezi orice în inițiativa e a fi prezent în digital, timpul petrecut comunicând în rețelele sociale și mai ales costurile de oportunitate.

 

Ce urmează?

  • Urmează ultimul modul, cu tema „Workshop: Design Thinking aplicat în HoReCa”. Vom încheia programul cu sesiuni practice pentru antreprenori de transformare a propriului business prin metodologia Design Thinking. Live, on-line via Zoom, pe 15, 16 sau 17 Septembrie, de la 10:00 – 12:00. Facilitatorii modulului vor fi: Lăcrămioara Loghin, Co-founder Design Thinkers Academy și Diana Simion, facilitator Design Thinkers Academy. Înscrieri se mai pot face încă aici: https://horeca-impreuna.ro/inscrie-te/

 

  • Tot săptămâna viitoare, pe 14 septembrie, luni, de la ora 14:00, ne vom vedea la ultima întâlnire de networking on-line cu participanții care s-au înscris.

 

  • Și tot pentru a învăța unii de la alții, antreprenorii din HoReCa au început să ne scrie poveștile lor de adaptare la vremuri aici, unde ne poți scrie și tu: https://horeca-impreuna.ro/povesti-de-nepretuit/. Până acum au împărtășit povestea lor: Restaurantul ROD din Cluj-Napoca, Old Brick Pub din București, Nobillis Carpathian-Residence din satul Peștera, FlipFlop Bistroteca din București, Ursa Mică Glamping din culoarul Rucăr-Bran, B4 Market din București și Winestone din București.

Hai să ne bucurăm cu toții de experiența HoReCa, învățând mai multe, ÎMPREUNĂ.

„HoReCa Împreună” este un program de know-how aplicat dedicat antreprenorilor și managerilor din HoReCa pentru a susține transformarea afacerilor și adaptarea la noile vremuri. Programul este oferit și creat de Mastercard și Qriser, în parteneriat cu Edenred, Sodexo și Up Romania. Partener media: Radio Guerrilla.

No Comments

Post A Comment